Strategi

Så gör du en moodboard för din hemsida

Så gör du en moodboard för din hemsida

Hur kan en designer landa i en färdig idé från till synes ingenting alls? Det är något jag undrade länge. Hur visste hon att loggan skulle vara gul? Hur kom han fram till just det där typsnittet för rubrikerna? Ja, var börjar man egentligen när man ska ta fram en hemsidedesign? Det här inlägget ska handla om startpunkten för all slags grafisk design: moodboarden.

Idétorka? Här är 6 bra saker att fylla ditt nyhetsbrev med!

Idétorka? Här är 6 bra saker att fylla ditt nyhetsbrev med!

Har du ingen aning om vad du ska fylla dina brev med? Välkommen till klubben. Det här händer alla och det är oundvikligt, förr eller senare tar inspirationen slut. Men du behöver inte inspiration för att skapa bra nyhetsbrev. Med ett litet gäng väl beprövade idéer kommer du långt.

Förresten, är du osäker på om det här med emailstrategi är något för dig? Läs det här inlägget.

Om du kämpar för att fylla dina emails med bra innehåll så kommer här några effektiva innehållstyper du alltid kan förlita dig på…

Så skapar du en innehållsstrategi och redaktionell kalender

Så skapar du en innehållsstrategi och redaktionell kalender

Att skapa bra och relevant innehåll för sin målgrupp har blivit en självklar del av mångas marknadsföringsstrategi. Men för att se goda resultat av det innehåll man skapar krävs en genomtänkt strategi. I det här inlägget visar jag dig hur du tar fram en innehållsstrategi, samt hur du planerar ditt innehåll med hjälp av en redaktionell kalender!

Nyhetsbrev: Varför och hur?

Nyhetsbrev: Varför och hur?

Har du besökt en amerikansk bloggares, entreprenörs eller start-ups hemsida på sistone? Hur många sekunder tog det innan en pop-up-ruta dök upp och bad om din e-postadress i utbyte mot en "free gift"? Erfarna entreprenörer inser värdet av en (kvalitativ) emailadress, och rekryterar prenumeranter väldigt aggressivt.

Varför, kan man kanske fråga? Vad ska de med alla adresser till egentligen?