Copywriting

Bli en bättre copywriter, del 4: Så skriver du oemotståndliga rubriker

Bli en bättre copywriter, del 4: Så skriver du oemotståndliga rubriker

Av alla de som exponeras för ditt innehåll online så kommer endast två av tio gå in och kika på det. (Japp, det finns statistik på det.) Du kan alltså inte räkna med att särskilt många kommer läsa eller titta på ditt innehåll. Men du kan räkna med att åtta av tio kommer läsa rubriken. Och där har du din chans.

I den här fjärde och sista delen av "Bli en bättre copywriter" snackar vi om hur du gör dina rubriker oemotståndliga. Så att fler hittar, och tittar på, ditt innehåll.

Bli en bättre copywriter, del 3: Så skriver du mer engagerande texter

Bli en bättre copywriter, del 3: Så skriver du mer engagerande texter

Vi har pratat om de två viktiga grundreglerna som alla bra texter följer, och vi har lärt oss vilka vanliga missar vi ska undvika när vi skriver.

Nu kommer vi till de riktigt konkreta skrivtipsen som du kan använda dig av när du verkligen vill påverka och engagera dina läsare. Trick som funkar till allt ifrån blogginlägg och hemsidetexter till produktbeskrivningar och pitchmail. Väldigt ofta, med andra ord.

Bli en bättre copywriter, del 1: Två grundregler som lyfter dina texter

Bli en bättre copywriter, del 1: Två grundregler som lyfter dina texter

Vad är den viktigaste faktorn för ett företags framgång? Är det affärsidén? Det visuella varumärket? Marknadsföringsbudgeten? Naturligtvis måste det börja med en bra idé. Något som löser problem och fyller behov för en köpstark målgrupp. Och naturligtvis gör det stor skillnad med stark branding, design och smart marknadsföring. Men den faktor som jag anser vara mest avgörande, (och jag är såklart partisk i frågan), är kommunikationen. Och jag ska förklara varför.