Ny hemsida: Bygga själv eller anlita designer?

Ny hemsida: Bygga själv eller anlita designer?

Du behöver en hemsida, och du står i valet och kvalet: Ska du bygga den själv? Eller ska du försöka hitta någon annan att göra det åt dig? Har du råd att anlita en webbdesigner? Har du tid att bli din egen webbdesigner? I det här inlägget ska jag försöka hjälpa dig välja rätt väg att gå.

Så gör du en moodboard för din hemsida

Så gör du en moodboard för din hemsida

Hur kan en designer landa i en färdig idé från till synes ingenting alls? Det är något jag undrade länge. Hur visste hon att loggan skulle vara gul? Hur kom han fram till just det där typsnittet för rubrikerna? Ja, var börjar man egentligen när man ska ta fram en hemsidedesign? Det här inlägget ska handla om startpunkten för all slags grafisk design: moodboarden.

Bli en bättre copywriter, del 4: Så skriver du oemotståndliga rubriker

Bli en bättre copywriter, del 4: Så skriver du oemotståndliga rubriker

Av alla de som exponeras för ditt innehåll online så kommer endast två av tio gå in och kika på det. (Japp, det finns statistik på det.) Du kan alltså inte räkna med att särskilt många kommer läsa eller titta på ditt innehåll. Men du kan räkna med att åtta av tio kommer läsa rubriken. Och där har du din chans.

I den här fjärde och sista delen av "Bli en bättre copywriter" snackar vi om hur du gör dina rubriker oemotståndliga. Så att fler hittar, och tittar på, ditt innehåll.

Bli en bättre copywriter, del 3: Så skriver du mer engagerande texter

Bli en bättre copywriter, del 3: Så skriver du mer engagerande texter

Vi har pratat om de två viktiga grundreglerna som alla bra texter följer, och vi har lärt oss vilka vanliga missar vi ska undvika när vi skriver.

Nu kommer vi till de riktigt konkreta skrivtipsen som du kan använda dig av när du verkligen vill påverka och engagera dina läsare. Trick som funkar till allt ifrån blogginlägg och hemsidetexter till produktbeskrivningar och pitchmail. Väldigt ofta, med andra ord.

Idétorka? Här är 6 bra saker att fylla ditt nyhetsbrev med!

Idétorka? Här är 6 bra saker att fylla ditt nyhetsbrev med!

Har du ingen aning om vad du ska fylla dina brev med? Välkommen till klubben. Det här händer alla och det är oundvikligt, förr eller senare tar inspirationen slut. Men du behöver inte inspiration för att skapa bra nyhetsbrev. Med ett litet gäng väl beprövade idéer kommer du långt.

Förresten, är du osäker på om det här med emailstrategi är något för dig? Läs det här inlägget.

Om du kämpar för att fylla dina emails med bra innehåll så kommer här några effektiva innehållstyper du alltid kan förlita dig på…

Så skapar du en innehållsstrategi och redaktionell kalender

Så skapar du en innehållsstrategi och redaktionell kalender

Att skapa bra och relevant innehåll för sin målgrupp har blivit en självklar del av mångas marknadsföringsstrategi. Men för att se goda resultat av det innehåll man skapar krävs en genomtänkt strategi. I det här inlägget visar jag dig hur du tar fram en innehållsstrategi, samt hur du planerar ditt innehåll med hjälp av en redaktionell kalender!